Nyt om eksem

Det sker i Atopisk Eksem Forening

24. maj 2018:
Generalforsamling i AEF og arrangement med temaet “Eksem – kan det fjernes indefra?”

• Fra kl. 18- ca. 18.30 Generalforsamling
  • Fra ca. 18.45 Orifarm fortæller om Duolac Derma
  • Neutral fortæller om deres produkter
  • Michael Gregersen (patient) fortæller om sin fækale transplantation (FMT)
  • Professor Jørgen Serup fortæller om behandling af svær atopisk eksem

9. april 2018:
Der sendes medlemsblad ud til alle medlemmer

1. februar 2018:
Samarbejdsaftale med Sanofi

AEF har indgået en samarbejdsaftale med Sanofi om at få opgraderet foreningens hjemmeside samt Facebook, herunder sikret et mere “ens” look på de to medier. I forbindelse med opgradering af hjemmesiden tilføjes bla. et fotogalleri og flere artikler med information om atopisk eksem.

29. november 2017
Sponsoraftale med LEO Pharma

AEF genoptrykker snart opdateret version af informationsfolderen “Atopisk Eksem – du kan ikke klø det væk”, som populært kaldes “Øjet”, fordi den viser et øje med morganfure på forsiden. LEO Pharma støtter genoptryk jf. sponsoraftale vedhæftet nederst.

30. oktober 2017
Nyt eksemblad og diverse vareprøver er på vej med posten

November 2017
Ny lovende behandling for eksem på vej til Danmark

En biologisk behandling for “børneeksem” er godkendt i USA, og behandlingen på vej til Danmark. Ca. 20% af alle småbørn har børneeksem, også kaldet atopisk eksem. De fleste vokser heldigvis fra sygdommen i løbet af barndommen, men nogen bliver ved med at have den kroniske sygdom hele livet – og især for disse personer kan eksemen være en stor plage, ikke mindst fordi den ofte rammer hænder og ansigt.

Læs mere om de nye biologiske behandlinger, der er på vej og som kan benyttes ved svær atopisk eksem. Der er bla. tale om Dupilumab fra medicinalfirmaet Sanofi.

Tilsvarende har LEO Pharma deres produkt Tralokinumab på vej til tilsvarende behandling. Læs mere om det i denne engelske redegørelse fra LEO Pharma.