Efterlysninger

Nr. 4 – Februar 2024: Brug for flere eksempatienter til BIOSKIN

1. BIOSKIN er et forskningsprojekt om inflammatoriske hudsygdomme, herunder atopisk eksem. Der søges både raske forsøgspersoner og personer med atopisk eksem til deltagelse. Formålet er at undersøge årsagen til udvikling af hudsygdom samt finde gode metoder til at underkategorisere sygdommene og sikre markører for effekt af behandling.Det foregår på Afdeling for Allergi, Hud- og Kønssygdomme, Herlev og Gentofte Hospital, Gentofte Hospitalsvej 15, 2900 Hellerup. Læs merer her – LINK

Nr. 3 – Januar 2024: Person i alderen 18-25 år, der vil medvirke i video om det at leve med atopisk eksem

1. Du modtager en af de nye målrettede behandlinger mod atopisk eksem, dvs. du får behandling på en dermatologisk afdeling på et sygehus
  2. Og du er frisk på at fortælle din historie om at leve med atopisk eksem og finde en behandling, der virker
  3. Formålet med den lille video er at bringe HÅB til andre eksempatienter om, at der findes en god behandling, og at man ikke må give op trods lange ventelister osv.
  4. Se eksempler på videoer her – LINK

Nr. 2 – Januar 2024: Erfaren eksempatient, der vil medvirke i video om det at leve med atopisk eksem

4. Se eksempler på videoer her – LINK

Nr. 1 – Januar 2024: FRIVILLIGE

Atopisk Eksem Forening og bestyrelsen savner flere frivillige, og er klar med mange muligheder for spændende opgaver og indflydelse. Både som bestyrelsesmedlem valgt på generalforsamlingen såvel som mere løst tilknyttet.

• Vil du sætte dit præg på patientforeningen for atopisk eksem/børneeksem og være med til at forbedre forholdene for patienter og pårørende?
  • Har du lyst til at arbejde med hjemmeside-design og/eller elektroniske nyhedsbreve?
  • Brænder du for at studere videnskabelige artikler og omsætte dem til hverdagsdansk i vores medlemsblade?
  • Er du en ørn til fundraising?
  • Vil du være med til at optimere en eller flere af vores sociale platforme og sørge for, at de nyeste nyheder hele tiden kommer ud til alle?
  • Er du enig med os i, at vi skal lave flere Facebook-live, og er det dig, der kan hjælpe os med det?
  • Synes du også, at der mangler en Jyllands-afdeling og har mod på at være med til at få den op at køre?
  • Har du lyst til at være projektleder på nogle af vores arrangementer – deltagelse i dermatologiske kongresser samt Folkemødet på Bornholm, planlægning og afholdelse af eksemarrangementer for medlemmer samt meget andet?
  • Vi har brug for kreative hjerner, blæksprutter og energiske personer, der kan få gode ideer, designe invitationer, hjælpe med praktiske detaljer omkring budget, logistik, håndtering af tilmeldinger og meget andet

Har du lyst til at lege med og tage ejerskab, eller kender du nogen, som lige står og mangler en eller flere af ovenstående udfordringer?

Der er ingen monetær aflønning, men stor mulighed for at prøve sig selv og sine evner af i mange sammenhænge – og et godt og hyggeligt samarbejde med både foreningens bestyrelse samt andre frivillige.

Skriv til os – vi glæder os til at uddybe, hvad opgaverne går ud på.