Bestyrelse

Anne Skov Vastrup, formand og dataansvarlig

Anne er født i 1974 og har været i AEF siden 1999. Hun kom i bestyrelsen i 1999, og har været formand en del af årene, inkl. nu. Anne er regnskabsuddannet og har haft eksem, siden hun var spæd. Hun har haft det klassiske eksemforløb, og har nu kun eksem på hænderne. Sværhedsgraden varierer noget men med hormon- og fugtighedscremer går det. Anne lider også af astma, høfeber og diverse allergier – pollen, skimmelsvamp, dyrehår men heldigvis ingen fødevareallergi.

Blot 2 mdr. gammel fik Annes datter Maja desværre konstateret ret svær eksem over hele kroppen og senere kom mælk- og æg-allergi til. Maja voksede fra sin æg- og mælkeallergi, men har stadig moderat eksem. Annes søn Jonas har været mere heldig og får kun en gang i mellem milde eksemudbrud.

Malene Bro Jensen, næstformand

Malene er eksempatient og har været medlem af AEF’s bestyrelse siden maj 2016 og næstformand siden 2018.

Lone G. Laursen, sekretariatschef og kasserer

Lone er eksempatient og har været kasserer i Atopisk Eksem Forening siden hun blev valgt ind i bestyrelsen ved generalforsamlingen i maj 2019. Siden 1. juni 2023 har hun desuden været foreningens sekretariatschef.

Emil Daae, kommunikationsansvarlig

Emil er eksempatient og blev valgt ind i bestyrelsen ved generalforsamlingen i august 2021.

Janni Saefkow Hansen

Janni er eksempatient og har døjet med eksem siden 3 års alderen. Hun har været medlem af AEF siden 2018, hvor hun først var valgt som suppleant og siden som bestyrelsesmedlem.

Bettina Jæger Andersen

Bettina Jæger Andersen var med i opstarten af AEF for 30 år siden.

Efter en længere pause kom hun tilbage til AEF’s bestyrelsen i august 2020, da lysten og tiden til foreningsarbejdet vendte tilbage igen.

Bettina har haft eksem siden tre måneders alderen og har haft svær eksem det meste af livet – heldigvis med eksemfrie perioder.

Bettina interesserer sig særligt for forskning og behandlingsudvikling inden for atopisk eksem.