Medlemsblad

Uddrag fra medlemsbladet

Atopisk Eksem Forening har et medlemsblad, Eksem, der udkommer 2 gange om året. I det seneste nummer af medlemsbladet kan du blandt andet læse om:

• Politisk fokus på sundhed
  • Rundbordsmøde på Christiansborg
  • Behandlingsvejledning om atopisk eksem
  • Ventetiden til praktiserende hudlæge stiger og stiger
  • Eksem og nældefeber – svært at leve med
  • AEF til Folkemødet på Bornholm
  • AD i arktisk Grønland
  • Stop Kløen

Alle medlemmer er meget velkomne til at skrive en artikel til bladet, stille spørgsmål eller komme med andet input.

Skriv til info@atopiskeksemforening.dk

______________________________________________________________________________________________________________________

Uddrag fra seneste nummer af “Eksem”:

Derma-venerologiske rim
“Om jeg dyppes i creme fra en bundløs spand

er jeg fortsat så tør som en ørken af sand”

Jesper Elberling har udgivet “Derma-Venerologiske Rim. En sygdoms-ABC”, der beskriver dermatologiske og venerologiske sygdomme gennem rim og remser. Vores yndlingsdigt starter med A, og indeholder ovenstående.
Eksem nr. 2, 2023

Uddrag fra tidligere numre af “Eksem”:

Global dermatologikongres i Milano
… I juni 2019 var der dermatologikongres i Milano, hvor hudlæger fra hele verden mødtes og drøftede deres nyeste forskning samt diskuterede hudsygdomme, herunder også atopisk eksem. Via økonomisk støtte fra Sanofi fik jeg lejlighed til at deltage 3 af dagene og dermed opleve nogle af de mange foredrag samt også tale med et par danske hudlæger.. I løbet af kongressen fandt jeg ud af, at der i øjeblikket er over 100 forsøg i gang med nye produkter til AD behandling. …. Jeg fik også en større forståelse for, hvor kompliceret en sygdom atopisk eksem er som sygdom, og at man måske bør opdele sygdommen i flere under-kategorier, hvis patienter optimalt set bør have forskellig behandling.
Eksem nr. 2, 2019

Tidligere medlemsblade (PDF-format)