Sådan får du kontrol over dit barns eksem

Vi har godt nyt til dig, der har et barn med atopisk eksem. De seneste år har vi fået en meget bedre forståelse af eksem. Det betyder, at vi bedre kan hjælpe dig og dit barn med at få styr på eksemet, så det ikke forstyrrer jeres hverdag. Hør, hvordan 4-årige Aksel fik kontrol over eksemet, læs vores børnebog og få en eksperts tips til hverdagen med et eksembarn.

Sådan hjælper du dit eksembarn

Har dit barn eksem? Så hør her, hvordan du hjælper dit barn. Husk, at alle børn kan få kontrol over eksemet og undgå udbrud – også dit barn. Søg hjælp nu.

Børnebog om eksem og venner

Bestil vores børnebog og oplev, hvordan eksem føles for børn. Få også 10 gode råd mod atopisk eksem. Bogen er gratis for medlemmer.

Bestil børnebogen her

Sådan slap mit barn for eksem

”Hvis jeg kunne spole tiden tilbage, havde jeg hurtigere gjort det rigtige for min søn,” fortæller Anette, der er mor til Aksel på 4 år. Hør, hvordan de fik kontrol over eksemet.

Hvorfor får man atopisk eksem? Få svaret her

Behandling af eksem hos børn

Der er flere typer behandling til børn med atopisk eksem. Få overblikket og hør, hvad det kan betyde IKKE at få den rette behandling.

3 trin til at stoppe eksem og kløe

Der er max 3 trin til at stoppe eksem og kløe. Hvor mange trin behøver DIT barn at tage for at få styr på eksemet?

Tips til hverdagen med eksembørn

Hvor meget skal man smøre? Hvad gør kløen værre? Skader det at bade? Og er der tøj, man bør undgå, når barnet har eksem. Få ekspertens gode råd til cremer, bad og tøj.

Mød voksne danskere, der lever med atopisk eksem

Guide til et børneliv uden eksem og kløe

Er dit barn stadig generet af eksem og kløe? Så er der hjælp at hente. Læs her, hvordan dit barn får et liv (næsten) uden eksem og kløe.

Vil du gerne have et fysisk eksemplar af folderen? Bestil det her

Eksem hænger sammen med astma og allergi

Eksembørn har større risiko for at udvikle astma og allergi. Eksperten fortæller hvorfor, og hvad du skal være opmærksom på hos dit barn.

Sådan hjælper du dit eksembarn

Ingen børn skal plages dagligt af atopisk eksem. Hør, hvordan du får kontrol over eksemet og få svaret på, om hormoncremer virkelig er farlige.

Hvad er atopisk eksem? Få svaret her