Om os

Om Atopisk Eksem Forening

Atopisk Eksem Forening blev stiftet den 1. september 1992. Det er en landsdækkende forening, dog uden lokalafdelinger. Foreningen har cirka 250 medlemmer. Atopisk Eksem Forening henvender sig mennesker med Atopisk Eksem (også kaldet Astmaeksem, Prurigo Besnier, Børneeksem, Atopisk Dermatitis og Atopisk Dermatit). samt deres pårørende.

Atopisk Eksem forening er en patientforening, der drives af frivillige ildsjæle. Vores mål med foreningen er at give patienter og pårørende mulighed for at udveksle erfaringer vedrørende livet og hverdagen med Atopisk Eksem.

Du har mulighed for at støtte Atopisk Eksem forening med et medlemskab. Det koster 130,- pr. år, og hvis i som familie ønsker at støtte foreningen koster dette 200,- pr. år. Med et medlemskab får du bl.a. vores medlemsblad Eksem tilsendt to gange årligt og fortrinsret til at deltage i arrangementer.

Virksomheder har også mulighed for at støtte foreningen med et medlemskab. Det koster 1500,- pr. år.

Læs foreningens vedtægter

Foreningens formål

• at give patienter og pårørende mulighed for at udveksle erfaringer vedrørende livet og hverdagen med atopisk eksem.
  • at informere om de forskellige behandlingstilbud og den nyeste forskning på området.
  • at støtte forskningen og udbredelsen af resultaterne heraf.

Gældende samarbejdsaftaler